Vad är ni nöjda med?

Återigen en dag med jeansleggings, fast svarta denna gång. Leggingsmodet är förbaskat lömskt. De töjer på sig och man kan klämma i sig i ett par utan att märka att man har blivit större. Men det är skönt och snyggt.
Förövrigt är det lätt att se ner på sig själv under en viktminskning och bara se nackdelar med sig själv och sin kropp. Tankarna snurrar kring, idag tränade jag inte, i dag åt jag dåligt, min mage är ful, mina lår är stora och så vidare. Istället borde man fokusera på vad man har gjort bra och vad man är nöjd med.
I dag är jag nöjd med:
  • att jag tog tag i disken
  • att jag damsög hela lägenheten
Även om det är mycket på min kropp som jag är missnöjd med gillar jag att jag är proportionerlig. När jag går upp eller ner i vikt märks det inte så mycket för det minskas överallt och det blir alltid en mindre eller större kopia  av kroppen. Och jag gillar faktiskt min kroppsform.
Vad är ni nöjda med?

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Åh vilken mysig blogg, dig kommer jag att följa :)



Sv: Tack snälla nu! Jeansskjortan har jag köpt på gina tricot. Vad glad jag blir att jag ger dig motivation :) Jag har kämpat med min vikt i stort sätt hela mitt liv. Förra sommaren gick jag upp ungefär 15 kg och nu har jag verkligen bestämt mig för att gå ner i vikt och bli nöjd med min kropp en gång för alla, och jag har gått ner mina 8kg på ungefär 5 månader.

2010-05-29 @ 18:35:20
URL: http://blodsvettochtarar.blogg.se/
Postat av: Tess

Jag är, liksom du, nöjd över att min kropp är proportionerlig - det är inget som är extremt stort i förhållande till nån annan kroppsdel och det är jag glad över! :)



Vilken söt liten skjorta du har förresten!

2010-05-29 @ 19:53:09
URL: http://missviktig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0