Om motivation

Regelbunden träning är inte min kopp av te. Eller egentligen så har jag inte något emot träning, men jag tar mig aldrig i kragen och tränar. Det är regelbundenheten som jag har svårt med. Jag vill gå ut och gå, jag vill springa, köra intervaller och svettas, men varför gör jag det inte?
Någonstans på vägen försvinner min motivation. Egentligen gäller det allt i mitt liv förutom plugget, där överpresterar jag. Men jag har inte motivation till att tvätta, städa, diska. Jag finner sällan motivation till att göra något roligt heller. Jag hamnar ofta på samma plats länge och pysslar med olika grejer.


Hur blir ni motiverade?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det är svårt med motivation tycker jag också, eller svårt att "hitta" den ibland.

Att hitta något man tycker är roligt, eller helt enkelt tvinga sig till något så att man börjar gilla det sedan.

Eller att sätta upp (del)mål som man vill nå, för när man väl uppnår dem så blir man motiverad!



Hoppas allt är fint annars!

Hälsningar Sandra

2010-06-02 @ 19:35:07
URL: http://keepupthefight.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker det är skönt med bra vanor, jag försöker gå varje dag.

Fy vad skönt att du har motivation till att plugga, min motivation till plugg är lika med noll..

2010-06-03 @ 08:39:28
URL: http://hallonlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0