Linssoppa

Igår åt jag samma frukost som tidigare.
Till lunch gjorde jag i ordning en sallad med kidney-bönor, tonfisk, purjolök och tomat.
Till middag åt jag linssoppa.
Övrigt: En halv liten melon

Recept
1 gul lök
1 purjolök
2 potatisar
1 morot
2 dl röda linser
2 grönsaksbuljongtärningar
1 liter vatten
Strimla lök, purjolök, potatis och morot. Stek löken så den blir mjuk, ej så den får färg. Lägg potatis, morot och linser. Krydda med svartpeppar, oregano, osv efter smak. Häll på vatten. Lägg i buljonger. Koka upp och låt koka i 10 minuter. Färdigt!!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Det var länge sedan jag gjorde soppa, men nu blev jag sugen:) Det är väldigt gott och lättsamt. Blir nog sopplagning någon dag!

2010-06-01 @ 13:52:45
URL: http://leijonberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0